poniedziałek, 16 lutego 2015

Ze sportów zimowych... tylko lody

Ze sportów zimowych to tylko lody nam zostały :-)
A jak lody to koniecznie czekoladowe
Przynajmniej ja tak mam.
 

Najlepsze wiadomo domowe :-)
No to to dzieła

Domowe lody czekoladowe

Składniki
150 ml mleka
150 ml śmetany kremówki
80 g cukru pudru ( ja daję czasem mniej )
3 zółtka
100 g połamanej gorzkiej czekolady

Mleko i śmietanę wlewamy do garnuszka i dodajemy 2/3 cukru. Podgrzewamy cały czas mieszając aż doprowadzimy do wrzenia. Odstawiamy.
W misce ucieramy żółtka wraz z pozostałą częścią cukru, aż do otrzymania puszystej masy
Gotującą się masę z garnuszka wlewamy do zółtek cały czas miksując. Następnie ponownie przelewamy  do garnuszka i podgrzewamy. Cały czas mieszamy aż masa zgęstnieje i będzie zostawać na łyżce. Zazwyczaj zajmuję to około 3 minut.
Garnuszek ścągamy z ognia i dodajemy połamaną czekoladę. Mieszamy aż masa będzie jednolita.
Gotową masę odkładamy do ostygnięcia.

I teraz jeśli mamy maszynkę do lodów to przelewamy do schłodzonego pojemnika i nastawiamy maszynę na 30 minut.

Jeśli nie mamy maszynki to masę przelewamy do pojemnika i wkładamy do zamrażalnika. Co 30 minut wyciągamy i miksujemy mikserem aż osiągniemy kremową konsystencję.



 Jakby pogoda dzisiaj wiedziała,
że mamy ochotę na lody i słonko swieciło cały dzień.
 
 
 
Pozdrawiamy gorąco znad kart, planszówek, szachów, warcabów...


Dziękuję że zatrzymaliście się na chwilę na przedmieściach
Dorota




 

8 komentarzy:

  1. Mniam!! To mój ulubiony sport zimowy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, masz! I znów mi spadłaś z nieba :) Maszynę do lodów kupiłam latem i... jeszcze jej nie rozpakowałam, bo proceder produkcyjny wydał mi się mega skomplikowany. A teraz nabrałam ochoty i moc na mnie spłynęła - jutro lecę po śmietankę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też lody tylko czekoladowe :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają tak, że przełykam ślinę :) Ostatnio mam jakieś zachcianki na różne różności, chyba to efekt przedwiośnia i niedoboru wiosenno-letnich smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lody uwielbiam tyle tylko,że moje smaki to śmietankowy lub waniliowy.

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za odwiedziny.
Z przyjemnością poznam Twoją opinie, uwagi, komentarze
Pozdrawiam